RSS Feed Random Comic Add To Favorites Mai sprites is proudly hosted by Smack Jeeves Webcomic Hosting.

Newer characters for a new comic?

December 12th, 2009, 8:18 pm

Average Rating: None
<< First < Previous Next > Most Recent >>

Author's Comments:

Reply Link_Luvr, December 12th, 2009, 8:24 pm

CRITIQUE PLZ? Just an idea. Possibly. I really like these designs though =D
Any ideas to add to them? or shading problems? XP
this is a character idea for a new comic i might be making sometime in the future.

Reply Advertisement, August 19th, 2017, 4:03 am

Reply Link_Luvr, December 12th, 2009, 9:31 pm

I didn't do a shadow on the bottom, (can't quite figure that out yet) BUT i did mess with the shading a bit. Any better? lol probably not ^^;

User's Comments:

Reply Mist th, December 12th, 2009, 8:29 pm

Their pillow shaded.

Reply Link_Luvr, December 12th, 2009, 8:31 pm

not quite sure the EXACT definition of that ^^;
but it's the style i use so...ya.

Reply Mist th, December 12th, 2009, 8:34 pm

Pillow shading isn't a style.
It's wrong.
It means there's no light source.
Basically it doesn't have correct shading.
I like the colors.
But you need to have a shadow on the bottom.
And light at the top.
What you did was shadow all around.
And light in the middle.
Which makes no sense.

Reply Link_Luvr, December 12th, 2009, 8:38 pm

oh. alright ^^;
I'll fix it later. I don't use shadows on bottom. I'll try it later maybe. haha ^^; thanx

Reply Ancientminister, December 12th, 2009, 9:49 pm

These look great. Except for, as Mist pointed out, the shading.

Look at other advance sprites to get a general idea on where the light source is.

I am interested to know the serious and I'm willing to lend a hand if needed.

Reply Link_Luvr, December 12th, 2009, 9:53 pm

lol i suck at shading XD These are a little better than the last...i think ^^;
but um the serious? what?

Reply Ancientminister, December 12th, 2009, 9:56 pm

Gah! Pardon my poor typing ability.

SERIES.

Reply Link_Luvr, December 12th, 2009, 10:00 pm

XD hahaha thanx. But it's just an idea. I dunno if i'm even going to go through with it ^^; thanx though I'll work on my shading until then hahaha XD

Reply Ancientminister, December 12th, 2009, 10:06 pm

And while you do that, I'll update a legitimate update to AiSW.

Surprise! I'm halfway done with an update.

Let's talk in the AiSW chat!

Reply Link_Luvr, December 12th, 2009, 10:17 pm

AWESOME! I'll head over right now haha

Reply naruto_numb, December 15th, 2009, 10:27 pm

I think the color choice for the guy's fur isnt dark enough.
everything else is alright. except i think the guy should have different head, not just regular sonic spikes.




yay!!! i shade better than u!!! i always have a light source.

Reply Link_Luvr, December 15th, 2009, 10:44 pm

ya thanks jerk =P

Post A Comment